Třídní vzdělávací plán - LEDEN

31.01.2019 18:03

INTEGROVANÝ TÉMATICKÝ BLOK MĚSÍCE LEDNA = ZIMA V PŘÍRODĚ

 

PRVNÍ TÝDEN (7.1. - 11.1.) - TŘI KRÁLOVÉ

- seznámení s příběhem Tří Králů, kdo byli, jaké bylo jejich poslání, povědomí o Tří Králové sbírce, rozlišování dora a zla při vypravovaném či čteném příběhu (dějová posloupnost a porozumění). Pozorování změn v přírodě při vycházce po okolí MS, zimní počasí, kalendář.

- nácvik koledy (My Tři Králové) s orfovými nástroji, hra na tělo, rytmizace. Lokomoční cvičení (chůze, běh, skoky, poskoky, lezení, změny tempa), sestava jogy pro děti (Putování za hvězdičkou), různé pozice, práce s bráničním dýcháním, manipulace s malými masažními ježky.

- logopedická chvilka (rozvíjení pohyblivosti mluvidel = hry datel, malíř), nácvik básně (Na Tři Krále) s manáskem. Rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností (naslouchání příběhu, rozvoj slovní zásoby při mluvním projevu v komunitním kruhu), sebehodnocení.

- ,, Tři Králové " kombinovaná technika kresby tuší a kolorování vodovými barvami, uvolnování ramenního kloubu při malbě štětcem, silná x tenká stopa. Práce s papírem, lepidlem (koruna pro Krále / Královnu).

- koncentrace pozornosti (přiřazování dvojic předmětů podle tvaru), diktát (Hrad) zaměřený na rozvoj orientace v prostoru (nad, pod, mezi, vedle). Pracovní list (Na sjezdovce) zásady bezpečnosti, rozvoj tvořivosti (stavby z dřevěných bloků dle fantazie).

 

DRUHÝ TÝDEN (14.1. - 18.1.) - RODINA SNĚHULÁKŮ

- pozorování počasí a jeho změn v přírodě, v rámci komunitním kruhu (Kalendář počasí). Rozlišování rozdílu mezi suchou zimou a zimou se sněhem při pobytu venku, motivační obrázky (Rodina sněhuláků) + výklad na téma Rodina.

- překážková dráha rodinky Sněhuláků, lokomoční cvičení. Písen (Bude zima, bude mráz) s doprovodem klavíru a hrou na tělo + orfovy nástroje. Rozvoj hrubé motoriky při pobytu venku.

- logopedická chvilka (hra bublina) nafouknout tváře, (hra čertík) vyplazování jazyku. Opakování básně ,, Sněhuláček panáček " s ukazováním, rozvoj slovní zásoby v rámci komunitního kruhu, samostatné vyjadřování, zaměření se na souvislé věty.

- ,, Sněhuláci " kombinovaná technika, lepení vatových tamponků, detaily tuší (knoflíky, oči). Pracovní list Vločka (svislé a vodorovné čáry), uvolnování ramenního kloubu (let vločky).

- rozvoj fantazie (spontánní kresba na dané téma). Myšlenková operace (podobnost předmětů na obrázku, hledání geometrických tvarů).

 

TŘETÍ TÝDEN (21.1. - 25.1.) - ZIMNÍ OBLEČENÍ

- pozorování změn v přírodě, v rámci komunitního kruhu kalendář počasí a roční období. Motivační obrázky (oblečení v zimě) - rozhovor a názorná ukázka, přiřazování karet s vhodným x nevhodným oblečením do zimy.

- lokomoční cvičení (chůze, běh, skoky, poskoky, plazení po břiše na změny rytmu). Manipulace s předměty (masáž plosek nohou). Nácvik písně ,, Vrabec a sýkorka " v doprovodu klavíru, hra na ozvěnu, rytmizace.

- logopedická chvilka (hra hodiny) cvičení jazyka, gymnastika mluvidel a mimických svalů. Básen ,, Oblékání v zimě " s ukazováním, při oblékání v šatně.

- kombinovaná technika (čepice s bambulí), malba klovatinou a vodovými barvami, lepení nastříhané vlny. Pracovní list (oblečení v zimě) přiřazování různých druhů oblečení podle ročního období.

- hledání dvojic stejných čepic podle vzorů, procvičování početních představ (počítání rukavic). Rozvoj fantazie při komunitním kruhu (nedokončený příběh O zatoulané šále).

DOMÁCÍ ÚKOL - PROSÍME, ZAMĚŘTE SE NA ZACHÁZENÍ S NŮŽKAMI.

 

ČTVRTÝ TÝDEN (28.1. - 1.2.) - ZIMNÍ SPORTY

- motivační obrázky, rozhovor s dětmi v komunitním kruhu nad obrázky z časopisů CK - zimní dovolená, kalendář počasí. Pozorování změn v přírodě, prodlužování dne, pokusy s ledem.

- lokomoční cvičení (lyžování a koulování ve třídě) - hry s papírem. Překážková dráha (Na sjezdovce) - tunel, lavička, balanční čočky. Hry na orfovy nástroje, rytmizace ,, Pějme písen do kola " - lidové písně.

- logopedická chvilka (hra cvrček) - C, Č, (hra zvedání kamenů) - nádech do bránice. Snaha o přiměřeně hlasitý a srozumitelný přednes, správné držení těla při přednesu. Nácvik básně ,, Sněhuláček na lyžích " - J. Žáček.

- kombinovaná technika (Na lyžích), práce s barvou a dekoračním pískem. Pracovní list (sport v zimě) přiřazování obrázků, spojování náčiní dle činností, uvolňování ramenního kloubu v prostoru, i nad papírem.

- rozvoj fantazie při spontánní kresbě na téma ,, Jak sportuji v zimě? " Diktát k procvičení předložek (nad, pod, před, za, vedle), tématické omalovánky.

—————

Zpět


Kontakt

MŠ Jesenice

V Úvoze 344, 252 42 Jesenice

774 752 081