Třídní vzdělávací plán - ÚNOR

28.02.2019 21:22

INTEGROVANÝ TÉMATICKÝ BLOK MĚSÍCE ÚNORA = Z POHÁDKY DO POHÁDKY

 

PRVNÍ TÝDEN (4.2. - 8.2) - POHÁDKA, POHÁDKOVÉ POSTAVY

- pohádkové knížky, obrazový materiál, oblíbené knížky dětí. Poznávání pohádkových postav (hledání dvojic z večerníčků). ,, Hádej, hádej, Hadači. " - hádáme postavy dle úryvků z pohádek.

- překážková dráha (Karkula a vlk), prvky jógy pro děti, pohybová hra (Na spící princeznu), míčové hry. Hra na tělo + Orfovy nástroje, nácvik písně ,, Pět ježibab. "

- logopedická chvilka - artikulační cvičení (Popletená pohádka), dějová posloupnost, rozvoj slovní zásoby, vytleskávání slabik. Komunitní kruh - ověření si porozumění textu, rozhovor nad obrázky z básně ,, Pohádka " + její nácvik.

- práce s papírem (skládání Večerníčkové čepice), pracovní činnost (výroba papírové loutky na špejli) - karton, lepenka, vodové barvy. Navlékání korálků           ,, Princeznička na bále... " - zaměření se na rozvoj jemné motoriky.

- dramatizace pohádky ,, O Koblížkovi " hra v roli, učitel v roli, procvičování básně ,, Pohádka " + ukazování, procvičování prstů, přednes. Rozvoj fantazie (Jakou pohádkovou postavou bych chtěl/a být a proč?).

 

DRUHÝ TÝDEN (11.2. - 15.2.) - MASOPUST

- tradice Masopustu, karnevalu, výklad s obrazovým materiálem. Seznámení s písní ,, To je zlaté posvícení... " a nácvik básně ,, Masopust ", vytváření masek, výzdoba třídy, jitrnice - rozvoj estetického cítění.

- opakování písně ,, To je zlaté posvícení... " s doprovodem klavíru. Pohybová hra (Zabijačka) hrnec a molitanové tyče, hra v kruhu (Horká brambora). Masopustní veselice (tanec v maskách), typický pohyb postav.

- logopedická chvilka (gymnastika mluvidel, dechová cvičení). Rozbor s dětmi v komunitním kruhu o tradičních maskách (Kobyla, Medvědář...), rytmizace slov, pojmenování masek, hra na ozvěnu.

- výroba jitrnice (silonová punčocha, vata, špejle). Papírové masky (vodové a voskové barvy, práce se šablonou). Hra (Pantomima) bez masek ,, Kdo jsem? "

- třídění, seskupování, řazení a počítání jitrnice a porovnat dle velikosti. Pracovní list (Masopustní koláč) - výseče koláču dokreslit dle zadání. Určování počtu (více x méně) - hra s molitanovou kostkou.

 

TŘETÍ TÝDEN (18.2. - 22.2.) - MUZIKANTI, HUDEBNÍ NÁSTROJE

- lidové zvyky, tradice, období masopustu (hudba, pohyb, tanec, aktivní zapojení dětí), seznámení s pojmem Nota, Notová osnova, Houslový klíč. Seznámení se s některými hudebními nástroji + jejich zvuky, hra na tělo. Základní hudební terminologie, význam obrazových symbolů, notový záznam.

- píseň ,,Pekla vdolky" - hra na Orfovy nástroje, doprovod klavíru a rytmizace. Didaktická hra s pohybem ,,Najdi stejnou notu" - kartičky s notami, hledání stejných dvojic po třídě. Společné zpívání v kruhu ,,Pějme píseň". Reakce pohybem na vzestupnou a sestupnou melodii stupnice.

- rozhovor o textu básně a písně (problémové otázky) - K čemu je zpěv a hudba? Vysvětlíme si rozdíl mezi písní a básní. Jazyková chvilka - dechová a artikulační cvičení (vítr, ptáci v lese, potok).

- grafomotorika (houslový klíč) - uvolňování ramenního kloubu, správný úchop tužky. Pracovní list - Kolik je hudebních nástrojů? (početní řada 1-5). Hudební nástroje - práce se štětcem, temperou a nůžkami...

- poznávat hudební nástroje všemi smysly z bezprostřední blízkosti. Modelové situace - děti ve skupinkách staví z kostek schody a podle diktátu umísťují předměty jako na notovou osnovu. Kimovy hry - Který nástroj chybí na výstavě? (postřeh, pozornost).

 

ČTVRTÝ TÝDEN (25.2. - 1.3.) - ŘEMESLA A MATERIÁLY

- motivační obrázky, výklad s názornou ukázkou (seznámení s různými materiály) - co je z čeho vyrobené? Rozhovor s dětmi o povolání rodičů, pexeso povolání, obrazový materiál a časopisy

- pohybová hra ,,Na Palečka a obra" - malý a velký míč se posílá v kruhu, velký nesmí chytit malý. Házení a chytání míčů v kruhu, ve dvojicích. Překážková dráha ,,Na zedníka". Vyhledávání, zpěv s doprovodem - řemesla v písních (komíník, zahradník, pekař).

- jazyková chvilka (gymnastika mluvidel, první hláska slov). Vypravování v komunitním kruhu o povolání rodičů, rozvoj slovní zásoby, souvislé věty. Opakování básně ,,Odkud ten náš holub letí". Nácvik písně ,,Koláče".

- hra ,,Na cukráře" - práce s papírovým táckem a výstřižky z časopisů. Pracovní listy ,,Kam co patří?" - přiřazování předmětů k profesi, nácvik kruhů. Výroba papírových koláčů se samolepem - rozvoj jemné motoriky (mák, kokos, sušené třešně) a fantazie.

- početní řada 1-10 (práce s kalendářem, dny v týdnu, roční období). Cvičení paměti - pexeso řemesel. Skládání geometrických tvarů z pet víček. Kresba dle fantazie dětí ,,Maminka, tatínek v práci".

Domácí úkol - zeptat se doma rodičů na jejich zaměstnání.

—————

Zpět


Kontakt

MŠ Jesenice

V Úvoze 344, 252 42 Jesenice

774 752 081