TÉMATICKÝ BLOK MĚSÍCE ZÁŘÍ = TĚŠÍME SE DO MŠ
PRVNÍ TÝDEN ( 3.9. - 7.9.) - VÍTEJTE PO PRÁZDNINÁCH
- pravidla třídy (senámení, osvojení, význam), náuka jmén kamarádů a třídních učitelek, poznání a pojménování své značky
- opakování písní s klavírem (pec nám spadla, skákal pes, travička zelená), pohybová hra (kolo, kolo, mlýnský), procvičení horních a dolních končetin
- vyprávění zážitků z prázdnin (mluvení v souvilsých větách), pravidla třídy (rytmizace a nácvik krátkých básní)
- kresba (Naše školka) procvičení geometicrkých tvarů, nácvik správného držení tužky, nácvik jemné motoriky (omalovánky Moje značka)
- orientace v čase (rozdělení dne v MŠ), časový harmonogram (dopolední a odpolední blok)
DRUHÝ TÝDEN ( 10.9. - 14.9.) - HRAJEME A UČÍME SE SPOLU
- procvičování a upevňování pravidel třídy, značek a jmén kamarádů, rozvoj paměti a pozornosti při nácviku básně ,,Papírový drak"
- zpěv písní (již osvojených ze třídy lvíčat), zaměření se na rytmus a vytleskávání těchto písní, nácvik protahovacích cviků celého těla
- povídání si o pravidlech třídy a zážitků z divadelního představení (Zelená pohádka), rozvoj dobrých vztahů ve třídě a umění naslouchat
- tématické omalovánky, seznámení s pracovním náčiním ve výtvarné výchově
- grafomotorické cvičení (nácvik správného držení tužky), uvolňování ruky (krk, rameno, loket, zápětí, prsty), rozvoj fantazie při kresbě kamaráda z MŠ
TŘETÍ TÝDEN ( 17.9. - 21.9.) - UČÍME SE BARVY
- nácvik a seznámení se základními barvami (rozeznání a pojmenování), přiřazení předmětů ve třídě ke správné barvě
- pohybová hra Auta (rozeznávání barev na semaforu), nácvik písně Koulelo se, koulelo červené jablíčko
- nácvik básně Barvy, logopedická chvilka (rytmizace slov, vytleskávání)
- vybarvení duhy (nácvik správného držení tužky), omalovánka (diktát - použití naučených barev)
- třídění předmětů stejné barvy do mističek, hledání kamaráda dle barvy oblečení
ČTVRTÝ TÝDEN ( 24.9. - 27.9.) - JÁ A MOJI KAMARÁDI
- sociální orientace (poznání sebe, kamaráda, učitelky), rozvoj vytvářet vzájemné vztahy ve třídě
- nácvik básně (Ať jsi holka, nebo kluk), lokomoční pohybové činnosti (nácvik chůze, běhu, poskoku)
- logopedická chvilka (nácvik správného dýchání), pravidelné hodnocení denních činností (sebehodnocení)
- společná práce (výroba Třídy Koťátek), nácvik stříhání, lepení a další rozvoj jemné motoriky, tématické pracovní listy.
- rozvoj tvořivosti (logické skládání stavebnic), rozvoj pozornosti (tématické pexeso), rozvěšení piktogramů pravidel třídy a zařazení k dané situaci
—————